İstanbul’da 37 yaşındaki makyöz Aslı Ayfer Tirtom, kist tedavisi için doktorunun verdiği doğum kontrol hapını kullanınca bacağındaki toplardamar tıkandı.

Habertürk’ün haberine göre, 37 yaşındaki makyöz Aslı Ayfer Tirtom, yumurtalıklarındaki kist nedeniyle üç hafta önce doktorunun verdiği doğum kontrol hapını düzenli olarak kullanmaya başladı. 13 gün sonra sol bacağında kasılmalar başlayan Aslı Ayfer Tirtom’un sol bacağı şişti.

Doktora başvuran Tirtom, ödem oluştu diye ağrı kesici verilip evine gönderildi. Şikâyetleri sürünce ultrason çekilen Tirtom, bacağındaki toplardamarın tıkandığını öğrendi. Aslı Ayfer Tirtom, acil olarak Siyami Ersek Göğüs, Kalp ve Damar Cerrahisi Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne yatırıldı.

Aslı Ayfer Tirtom, şu an kullandığı kan sulandırıcı ilaçlar nedeniyle beyin kanaması ve akciğer embolisi riski altında olduğunu öne sürerek şunları söyledi:

“İçindeki sentetik östrojenden dolayı doğum kontrol haplarının bu tür yan etkisi olabilirmiş. Damarların açılması bir yılı bulabilirmiş. 9 gündür hastanedeyim. Sol ayağıma basamıyorum. Hapı satan ilaç firmasına dava açacağım. Sağlık Bakanlığı’na da olayı bildireceğim.”

Hastaneden 16 günlük iş göremez raporu alan Aslı Ayfer Tirtom, “Doktorlar, hastalarına bu hapları şeker gibi dağıtıyor. Bana ‘yan etkisi en az olan ilaç’ olarak tavsiye edildi. Bu hapın kullanımının çok yaygın olduğunu öğrendim. Kadınlar kullandıkları doğum kontrol haplarının yan etkilerini iyi araştırmalılar, dikkatli olmalılar” diye konuştu. Genç kadın önceki gün hastaneden taburcu edildi.

Kaynak : HÜRRİYET GAZETESİ

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here